Sidor

torsdag 10 november 2011

Tid för en dagens

Dagens lycka: när en elev uttryckte att hon ville ha en bok att få skriva viktigheter i!
Dagens irritation: att i princip samtliga mina byxor blivit för stora igen, ÄT människa!
Dagens lek: springa runt stången i matsalen tillsammans med eleverna när alla hade gått.
Dagens glömda: min varma favvofleecetröja hänger kvar på jobbet.
Dagens skriv: åtgärdsprogram
Dagens skoj: teachmeet
Dagens arga: när bussen åker ifrån mig precis när jag sprungit ikapp den.
Dagens replikskifte: "Ibland är du är jobbig fröken" "Ja och ibland är du jobbig med, men jag gillar dig ändå" "haha, du är en tokfröken".
Dagens väder: FÖR KALLT - men sol.
Dagens bästa: Elev säger "Titta va jag kan! Titta va jag har fyllt i! Jag kan massa engelska!"
Dagens sista: Vilket roligt jobb och vilka härliga kolleger och elevgrupp jag har!

DAGENS REPETITION: Pia Sundhage i mitt hjärta, "Vi är vår miljö och vi gör varandra bra!"

3 kommentarer:

Broder sa...

Våldsamt vad du citerar tokfröken;)

Finsk-Sara sa...

Det låter roligt att vara fröken! Jag ser fram emot att gå till plugget imorn.

Emanuel Blume sa...

Vad fint! Blev alldeles glad :)